pondělí 13. července 2015

Budyně a Hazmburk!

Milé čtenářky!
Tentokrát zdravím z pozice cestovatelky. Včera jsem se se svou rodinou vypravila na výlet. Jeli jsme navštívit vodní hrad v Budyni nad Ohří a zříceninu hradu Hazmburk.

 V obchodě jsem objevila tuhle úžasnou novou příchuť Dobré vody, můžu vřele doporučit.

Cesta netrvala moc dlouho, zabavila jsem se posloucháním písniček z mého prázdninového playlistu. První zastávkou byl vodní hrad. Do soboty se tam konaly Keltské slavnosti, byl to nějaký historický festival. Prohlídka začala v 10:30. Nejprve jsme šli na prohlídku interiéru hradu. V hlavní haličce se na stropě nacházel vycpaný nilský krokodýl. Jeho příběh byl velmi pěkně podaný. Vedle se nacházela místnost, kde se v dnešní době konají svatební obřady. Po schodech nahoru jsme se dostali do rozlehlého rytířského sálu a do vedlejší přípravovny. Oba sály měly krásné freskové stěny. U stropu rytířského sálu byly erby slavných rodů. Z okna byl vidět pro minulost významný vodní příkop, proto tedy vodní hrad. Poslední částí prohlídky bylo Jandovo muzeum, ve kterém se nacházelo spoustu zajímavých věcí...od katova špalku přes různé nádoby, alchymistickou dílnu po obrovské jednokolo. Velmi mě zaujala alchymistická dílna a katův seznam plateb. Zde přikládám pár fotek hradu.




Další zastávkou byla místní večerka s prodejnou zmrzliny. Nabízeli různé ovocné, já si vybrala broskev a vodní meloun. Chutnala sladce a byla s kousky ovoce.


Silnici, kterou jsme se zpátky vraceli z Budyně, zrovna opravovali a tak byl udělán náhradní most, pouze jednosměrný, takže se muselo čekat na semaforu. Most byl velmi zajímavý. Měl kovovou konstrukci a jako podlaha bylo použito několik prken. Bylo docela zábavné se dostat na druhou stranu :D

Výhled skvělý i z druhé řady :D :D

Když jsme konečně dorazili na parkoviště pod zříceninou, tak jsem odhodlaně vzhlédla vzhůru a když jsem viděla ten kopec, myslela jsem že mě povezou. Já, mamka a brácha jsme šli lesem, taťka si vybral slunečnou cestu (překvapivě byl nahoře dřív než my). Cesta byla vyčerpávající, nohy začaly bolet po pár metrech do kopce a bylo mi velké horko. Když jsme se doplazili nahoru, tak to byla úleva. Nahoře pofukoval větřík a bylo to příjemné. Nejdříve jsme si to tam prohlédli a pak jsme šli na věž. Teď se kochejte fotkami a krásným výhledem co jsme měli, prostě nezapomenutelné!

 Černá věž


 Bílá věž

Dva panoramatické snímky.




Po odpočinku na věži jsme se vydali, už všichni stejnou cestou. Ještě před odjezdem jsme se zastavili v občerstvení pod hradem a pak už jsme jeli definitivně zpátky domů.


Tak takhle jsem strávila svou neděli já a co vy? Jak jste si užili krásný víkend?

Claire ♥







2 komentáře:

Děkuji za každý váš komentář.